Hva er skolevegring? Skolens og kommunens ansvar. Hvordan kan det arbeides på ulike nivå.
v\Marlen Faannessen, Seniorrådgiver KS-Konsulent AS
Tidlig identifikasjon av skolevegring. Går det an?
v\ Jo Magne Ingul, Psykologspesialist/ Førsteamanuensis II BUP Sykehuset Levanger/ RKBU, NTNU
Hvordan arbeide med de tyngste skolevegrerne med stor vekt på samordnet innsats?
v\ Marit Tørstad, spesialist klinisk pedagogikk, RBUP øst/sør
Å arbeide med kartlegging. - Finn elevens styrker og svakheter som et grunnlag for tiltak.
v\Peter Friberg, leg psykolog Akademi Magelungen og Robert Palmér, Metodeansvarlig HSP
Sammenhenger mellom skolevegring og tilpasset opplæring i klasserommet. - Hva virker?
v\ Thomas Koefoed, tidligere rektor
Lidingö Stads modell for skolevegrere.
v\ Ann Gottfridsson og Hasse Larsson, Ledviks Ressurssenter, Lidingô stad
Skjermtid, dataspill og avhengighet. Problematisk skjermbruk med fokus på spill
v\ Peter Friberg, leg psykolog Akademi Magelungen