Lukk
Tips en venn:
Ditt fornavn:

Din e-post adresse:
Ditt etternavn:

Din venns e-post adresse:
Din melding / beskjed / kommentar:

(URL til siden blir automatisk lagt inn i e-post meldingen.)

Kode: 683262
(Skriv inn koden over.)

 

Ny alkoholkampanje: Alvorlig talt

Sosial- og helsedirektoratet har satt i gang en stor mediekampanje i forhold til alkoholbruk. Hovedmålgruppen for kampanjen er foreldre, og budskapet er: Sett grenser!

Sentralt i kampanjen er nettstedet http://www.settegrenser.no, som skal være en ressurs for foreldrene. Gjennom avisannonser, nettannonser og videosnutter skal foreldrene ledes inn til dette nettstedet. Her kan foreldrene se og høre typiske konflikter mellom barn og foreldre når det gjelder alkohol, og her kan foreldrene hente informasjon og få gode råd. Kjernebudskapet i kampanjen er at det er viktig å snakke med barna om alkohol og at strenge regler gir færre alkoholskader. Til nettstedet er det knyttet en spørsmål/svar-tjeneste der foreldre kan stille spørsmål og få svar fra fagfolk. Lenke til spørsmålstjenesten: http://www.forebygging.no/settegrenser Mediekampanjen er et ledd i regjeringens Handlingsplan mot rusmiddelproblemer, og det har allerede kommet opp diskusjoner om dette er rett bruk av pengene. Se artikkel på nrk.no: http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/4191965.html
Skrevet av:
Redaksjonen

Publisert:
06.03.2004

2019@forebygging.no    Redaktør: Beate Steinkjer